Accesul mass-media în Sanamed Hospital
În virtutea dreptului la informare, există posibilitatea ca pentru un pacient să se solicite de către mass media luarea unui interviu.
Pentru reprezentanții mass – media, accesul in unitate (fie că este vorba de locația din București sau cea din Pitești) se realizează numai pe baza legitimației de acreditare și a cărții de identitate sau cu acordul managerului clinicii.
Managerul spitalului va stabili locurile și condițiile în care se va putea filma și ce anume cu ocazia luării unui interviu unui pacient, în condițiile respectării drepturilor acestuia la intimitate. Va trebui să existe acordul pacientului (consemnat în scris de către acesta) pentru a se putea realiza un interviu pacientului.
Interviul se va desfășura într-un spațiu care să nu afecteze refacerea sau odihna altor pacienți, stabilit de șeful de secție și aprobat de manager.
Pentru obținerea acordului de interviu, anterior, reprezentanții mass-media vor face demersuri scrise sau verbale in vederea obținerii acordului de principiu al pacientului și al managerului.
In vederea desfășurării în mod corespunzător a acestei activități, managerul va desemna pe purtătorul de cuvânt să fie persoana de contact cu mass-media și să se ocupe de acest gen de probleme, însoțind în permanență reprezentantul mass-mediei.
Purtătorul de cuvânt va realiza și va sigura transmiterea mesajelor conducerii clinicii referitor la situația creată de solicitarea de acordare a interviului, fie prin interviu fie prin postarea pe site-ul clinicii.
In virtutea respectării confidențialității actului medical si a datelor referitoare la starea pacienților spitalului, se interzice divulgarea informațiilor despre starea medicală a unui pacient, aceasta putându-se realiza doar cu acceptul scris al acestuia.
Dacă există acceptul pacientului, purtătorul de cuvânt va contacta șeful secției / medicul curant al pacientului pentru a obține datele generale despre starea pacientului in cauza si va oferi o scurta descriere a stării sau a evoluției stării de sănătate, cum ar fi: „evoluția este favorabila/nefavorabila” etc.
Ziariștii acreditați au acces la biroul managerului și în sala precizată pentru susținerea conferinței de presă (holul de acces sau Recepția Etaj 3).
Ziariștii acreditați pot solicita organizarea unor întâlniri, dezbateri si conferințe de presa cu persoanele din conducerea clinicii.
Ziariștii acreditați nu pot interveni, sub nici o forma, în organizarea comisiilor medicale de lucru și au obligația sa se alinieze normelor deontologice din domeniu (Normele Clubului Român de Presa). Nerespectarea acestei prevederi atrage după sine anularea acreditarii.
Purtătorul de cuvânt însoțește reprezentantul mass-mediei și asigură respectarea drepturilor pacientului pe timpul interviului și formulează răspunsurile la cererile de informații formulate de mass – media, conform acordului managerului.